Eerste reisdag

5 maart 2020 - Newton, Iowa, Verenigde Staten

De eerste reisdag zijn we vanaf de camping begonnen waar we de camper hebben gekregen op weg naar de warmte in California. We volgen de Highway 80 en beginnen in de staat Indiana om vervolgens naar de staat Illinois te gaan en door te rijden naar de staat Iowa. Tussendoor de eerste tankbeurt met de camper en in de states is het normaal dat je eerst geld naar binnen brengt en dan gaat tanken. Dus dacht voor de zekerheid 100 dollar en de rest krijgen we wel terug. Nou, de 100 dollar zit er in en de tank is voor 3/4 gevuld. Dat gaat wat worden met die lap van een RV. Veel wind vandaag en door de open vlakte wordt je op de feiten gewezen dat het groot en hoog is waar je mee op de snelweg zit en iedere vrachtwagen geeft je een boost naar rechts in de vluchtstrook.

Om 17.30 uur vonden we het genoeg en zijn in Newton Iowa naar een camping gereden. Office was dicht maar na een call van een vriendelijke campingbewoner kwam de manager van de camping en gaf ons een plekje. Super vriendelijk en een mooi plekje met ruime douches. Gezellig eten maken, borrel drinken en naar bed.

Tot morgen....

1. Mike: