Dag 14 Calico

17 maart 2020 - Calico, Verenigde Staten

Vandaag een korte trip van 200km naar Barstow, een tussenstop voordat we de volgende dag Death Valley inrijden. Door Barstow gereden waar het bol staat van de route 66 maar zeer weinig te zien en beleven. Op naar de camping waar tegenover een tent zit voor koffie. " Peggy Sue's 50 diner"  binnen kom je echt in de 50er jaren. Muziek, inrichting en ook de serveersters met hun gebruiken zijn identiek van voorgaande jaren. Iedere centimeter van de muur en vloer hangt of staat wel iets. Lekker koffie met Pie en bij het afrekenen is zelfs de bon zoals de jaren 50. Geweldig genoten en besluiten hier vanavond te gaan eten.

Vanmiddag een bezoek aan Calico, een verlaten mijnstadje van 1881 waar veel zilver en koper werd gedolven. Na de enorme prijsdaling van zilver zo'n 6 jaar later zijn de delvers vertrokken en is stadje veranderd in een spookstad. Heel leuk hoe daar het leven van toen moet zijn geweest. Terug naar de camping en lekker in de zon een borrel. In de avond weer naar Peggy Sue's 50 diner voor een enorm bord met heerlijk eten. Volle buik weg en een spelletje "30 Second" als toetje.

Als donkere wolk hangt vandaag wel de toenemende verhalen over de Corona maatregelen in Las Vegas dat hotels en casino's zullen sluiten. De laatste twee dagen zouden wij daar doorbrengen maar hangt nu aan een zijden draadje. Morgen even afwachten of de reisorganisatie nieuws voor ons heeft en dan de reis eventueel aanpassen. Complete Malls zijn gesloten en ook de horeca hier doen veelal alleen afhaalmaaltijden. Het geplande shoppen aan het einde van onze trip kunnen we vergeten.

Tot morgen....

1. C. Leemberg:
    17 maart 2020
    Hallo,
    Wat een leuke foto's hebben jullie doorgestuurd. Héél bijzonder om ook te zien hoe zo'n ouderwets stadje er uit ziet.
    Maar echt wel jammer dat alles en overal het Corona virus zo énorm snel om zich heen slaat. Spannend ook voor jullie hoe de komende dagen er uit gaan zien.
    Ik hoop zeker dat jullie onderweg nog mooie en leuke plaatsen tegen komen waar jullie wellicht nog kunnen shoppen.
    Groetjes Carla